google-site-verification=z7ytFNChZpCknQcpuDvVgTg6jCmbyi1YWt_Nua8hKTE
De naturlige materialene ble også inspirasjonen til navnet Wheat. De danske hvetefeltene med kornet, svingende i vinden, ble symbolet på de ubehandlede naturlige fibrene og et naturlig, signalsterkt valg for merkevarens navn og identitet.
"Wheat startet med kundemøter hjemme. Charlotte viste frem samlingene ved kjøkkenbordet om kvelden, mens jeg la barna våre
Charlotte Galsgaard er ansvarlig for den kreative delen av selskapet, mens Peter Galsgaard tar seg av den daglige driften sammen med merkevarens administrerende direktør. Fra starten av har det vært viktig å ha barna i fokus. Paret har tre egne barn og vet hva som skal til av spesielle grunner til at klærne fungerer optimalt. Hvert design er derfor nøye tilpasset barnas lokaler med en perfekt, justert passform i slitesterke materialer som sikrer barnets bevegelsesfrihet.
"Jeg har alltid elsket den karismatiske svenske kunstneren Carl Larsson, og han er derfor en stor inspirasjon for meg når jeg designer eller sitter med våre håndtegnede signaturtrykk." - Charlotte Galsgaard
Wheat har sterke skandinaviske designtradisjoner, og en av de skarpeste designparametrene er de unike, håndtegnede signaturtrykkene som ses sesong etter sesong i samlingene. Thermo, regn og yttertøy er også betydelige aktører i markedet og noen av merkevarens store suksesser. Sammen med høy kvalitet og komfort bidrar det til å definere hvete.
– Vi opplever ofte at design og kvalitet gjør at klær går ned år etter år. Dette er i veldig god tråd med det vi har mye fokus